A nyolcadik évfolyamosok számára a Develent Program lehetőséget biztosít a tanulási motiváció, önértékelés és kreativitás fejlesztésére.
A nyolcadik évfolyamosok számára a Develent Program lehetőséget biztosít a tanulási motiváció, önértékelés és kreativitás fejlesztésére.
Bán Flóra pszichológus, képzésben lévő család- és párterapeuta. 2021-ben diplomázott a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen klinikai és egészségpszichológiai specializáción. A diploma megszerzését követően családsegítőben dolgozott, jelenleg pedig egyéni pszichológiai tanácsadással, illetve pár- és családkonzultációval foglalkozik. A szociális szférában történő munkavégzés során számos gyermekeknek szóló program szervezésében és megtartásában vett részt. Úgy véli, az MCC Fiatal Tehetség Program keretén belül lehetősége nyílik arra, hogy a fiatalokat elkísérje egy önismereti úton, melynek során játékos formában tanulhatnak önmagukról és jobban megismerhetik egymást is.
Csaba Enikő pszichológus, művészet terapeuta es kognitív viselkedéselemző konzultáns jelölt. 2022-ben diplomázott az Eötvös Loránd tudományegyetemen tanácsadó és iskolapszichológiai szakirányon, tudását azóta is elismert hazai, szakmai egyesületek képzésein fejleszti. Munkáját a Gyászfeldolgozás Módszer Alapítvánnyal együttműködve kezdte el 2020-ban, amely során csoportok vezetésére is volt lehetősége. A Mindset Pszichológia csapatában 2022-től egyéni tanácsadással foglalkozik, valamint a fejlesztési programok kidolgozásában és középiskolás diákok fejlesztésében kezdte el tevékenységét. A munkája során kötetlen légkörben, gyakran alkotásokkal és kognitív módszerekkel dolgozik. A Fiatal Tehetség Programban örömmel vezeti a fiatalokat abban, hogy jobban megismerjék önmagukat és egymást.
Anna okleveles pszichológus, tanácsadó szakpszichológus jelölt, valamint képzésben lévő családterapeuta. Egyetemi tanulmányait a Pécsi Tudományegyetemen, majd a Károli Gáspár Református Egyetemen végezte. Három évig dolgozott iskolapszichológusként, több, mint 800 általános iskolás gyermek mentális egészségéért felelt. Egyéni tanácsadás mellett gyakran szervezett csoportos foglalkozást a diákoknak, a Sulinyugi program gyermektrénereként pedig rendszeresen tartott órákat a stresszkezelés jegyében. Szívesen dolgozik gyerekekkel és kamaszokkal, továbbá évek óta munkatársa a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnak. Szívügye, hogy a jövő generációja biztonságban és egészségben nevelkedjen minden tekintetben.
Viktória pszichológus, coach, mindfulness tanár és képzésben lévő pár- és családterapeuta. 2018-ban diplomázott az Eötvös Loránd Tudományegyetemen okleveles pszichológusként, és azóta is folyamatosan képezi magát különböző módszerspecifikus képzések elvégzésével. Hisz benne, hogy annál jobban tud segíteni másokon, minél inkább rájuk tudja szabni az alkalmazott módszereket. Közel 10 éve kezdett el dolgozni tanácsadóként és trénerként. Munkája során foglalkozott az álláskeresők hatékonyabb elhelyezkedésének támogatásával, munkavállalók pszichológiai tesztelésével és kompetenciafejlesztésével, és a mai napig tart egyéneknek, pároknak és családoknak pszichológiai tanácsadást. Rendszeresen tart tréningeket vállalati környezetben és az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, ahol időnként vendégelőadóként is megfordul. Szabadidejében szeret kirándulni, teázni és meditálni. A Fiatal Tehetség Programot egy jó lehetőségnek tartja arra, hogy határon innen és túl támogassa a magyar fiatalokat kibontakoztatni a bennük rejlő potenciált.
Veronika okleveles pszichológus, 2023-ban diplomázott az Eötvös Loránd Tudományegyetem tanácsadás- és iskolapszochológia mesterszakán. Szakmai gyakorlat keretein belül a Gyermekhíd Alapítvány által szervezett Karrier Programban való részvétele során állami gondozásban lévő gyermekek pályaorientációját egyéni pályatanácsadással, illetve pályaorientáció témában tartott csoportos tréningekkel segítette. Örömmel tölti el, hogy a fiatalokkal folytatott munkája során szerzett tapasztalait a Fiatal Tehetség Programban kamatoztathatja, ezáltal hozzásegítve a fiatalokat önmaguk, illetve a környező világuk megismeréséhez.
Dávid 2019-ben vette át a pszichológusi oklevelét az ELTE-n, klinikai gyermeklélektan specializáción. Az ezt követő két évben sajátos nevelési igényű gyerekekkel dolgozott egy általános iskolában, majd a kispesti nevelési tanácsadóban szerzett további értékes tapasztalatokat. Közben sportpszichológiát tanult, így a fentebb említett munkáival
párhuzamosan kezdett egyéni sportolókkal és sportcsapatokkal foglalkozni. Jelenleg a miskolci DVTK sportegyesület jégkorong-szakosztályáért felelős, beleértve a felnőtt és az akadémiai csapatokat.
Hisz abban, hogy minden ember esetében fontos megérteni azt a módot, ahogyan ő látja a világot. A munkája során az egyén életének minden területét fontosnak tartja, mert az egyik területen bekövetkező pozitív változás más részekre is hasonló hatással lehet. A kedvenc idézete, ami számára igazán a pszichológiát jelképezi így szól: „De vagyunk-e azok, amik lehetnénk?”
Eszter okleveles pszichológus, addiktológiai tanácsadó szakpszichológus. 2018-ban diplomázott a Debreceni Egyetemen, a szakpszichológusi tanulmányait 2022-ben az Eötvös Loránd tudományegyetemen végezte, azóta tudását elismert hazai, szakmai egyesületek képzésein fejlesztette. Pszichológusként 5 éve dolgozik gyermekekkel és felnőttekkel egyaránt pedagógiai szakszolgálatnál és családsegítő intézményben. Elfoglaltságai mellett jelenleg leendő pedagógusoknak is tart pszichológiai elméleti és gyakorlati órákat a Gödöllői Szent István Egyetemen. Szabadidejében szeret túrázni, kulturális programokon részt venni. Szereti és előnyben részesíti, hogy munkája során kötetlen légkörben, változatos, gyakran játékos módszerekkel dolgozhat. A Fiatal Tehetség Programban örömmel vezeti a fiatalokat abban, hogy jobban megismerjék önmagukat és egymást.
Szidónia okleveles pszichológus, szakképesítését a Károli Gáspár Református Egyetemen szerezte, Interperszonális és Interkulturális szakirányon. Tanulmányai és saját élményei révén is hisz a csoportban való önismereti fejlődésben és a csoport megtartó erejében. Nagyon fontosnak tartja az olyan személyes készségek fejlesztését, mint többek között a problémamegoldás, reziliencia, empátia, csapatban való együttműködés, konfliktuskezelés. A mentális egészség és a kiteljesedett élet pillérjét az önértékelés, önérvényesítés és önmegvalósítás képességének alapvető hármasára építi, amit már fiatal kortól érdemes megalapozni.
Juhász Tibor a Debreceni Egyetem végzett, 2012 óta publikálja verseit és novelláit online és offline folyóiratokban. Első verseskötete 2015-ben látott napvilágot Ez nem az a környék címmel, második könyve, a Salgó blues a 2018-as ünnepi könyvhétre jelent meg. A KULTer.hu online kulturális portál szépirodalmi rovatának szerkesztője, a KULTerdő rendezvénysorozat főszervezője. Tavaly elnyerte a Móricz Zsigmond irodalmi ösztöndíjat, munkásságát ugyanebben az évben Bezerédj-díjjal jutalmazták. Tehetséggondozó tevékenységét nemcsak szerkesztőként, hanem a debreceni LÉK Irodalmi Kör vezetőjeként is kibontakoztatta, de tartott már rendhagyó irodalomórákat a fiatalabb és az idősebb korosztályoknak is.
Fanni pszichológus, képzésben lévő család- és párterapeuta. Pszichológus diplomáját 2021-ben szerezte a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Klinikai- és Egészségpszichológiai szakirányán. Az egyetem mesterképzése alatt kezdte meg a Magyar Családterápiás Egyesület család- és párterápiás módszerspecifikus képzését. Emellett különböző pszichológiai témákban tartott workshopok és szemináriumok elvégzésével mélyíti tudását. Az egyetemet követően dolgozott a gyermekvédelem területén, majd iskolapszichológusként nyújtott segítséget az általános és középiskolás korosztály számára. Munkája során fontos számára a bizalmi légkör kialakítása, és célja, hogy segítőként támaszt nyújtson az elakadások során, valamint az önismeret fejlesztésében.
Melinda okleveles pszichológus, munka- és szervezetlélektan szakirányon végezte el tanulmányait a Debreceni Egyetemen 2018-ban. 5 éve dolgozik HR szakemberként, szervezet- és személyzetfejlesztési folyamatok ellátásáért, a kollégái mentális egészségéért felel. Egyéni tanácsadás mellett preventív jellegű foglalkozásokat tart, továbbá pályaorientációs és életkezdési/kapunyitási krízis témakörben segít a fialatok munkavállalási problémáival megbirkózni. Bármely korosztállyal szívesen dolgozik együtt, szeretné segíteni az újabb generációkat a kríziskezelésben és szeretne részese lenni önismeretük elmélyítésének és megfelelő önértékelésük kialakításának.
Szabina okleveles pszichológus, képzésben lévő Tanácsadó szakpszichológus. 2021-ben diplomázott le a Szegedi Tudományegyetem Tanácsadás és Iskolapszichológia szakirányán. Az egyetem elvégzését követően iskolapszichológusként helyezkedett el. Jelenleg két általános iskolában dolgozik, ahol diákoknak, tanároknak és családoknak nyújt segítséget. A munkája során csoportfoglalkozásokat is szervez a diákoknak, többek között önismereti, csapatépítő, bullying, stressz és indulatkezelés témákban. Iskolapszichológus állása mellett, az első vidéki Mindset rendelőben, Szegeden egyéni pszichológiai tanácsadást végez felnőtteknek. Szabadidejében szívesen járja a természetet és hobbiként a festészettel is foglalkozik. A Fiatal Tehetség Programban nagyon fontos számára, hogy egy bizalmas és elfogadható légkört alakítson ki, ahol a fiatalok jobban megismerhetik önmagukat és másokat is.
Ténia tanárként és egészség-, illetve sportpszichológusként dolgozik. Angoltanár és szociálpedagógus végzettséggel munkáját egy általános iskolában kezdte, majd egy egészségügyi középiskolában folytatta a tanítást. Itt nyílt arra lehetőség számára, hogy a pszichológia területén mélyítse a tudását. Egészségpszichológus végzettségét a Debreceni
Egyetem Népegészségügyi Karán szerezte meg. Tanulmányait folytatásaként a család- és párterápiát választotta.
Munkája során fontosnak tartja a gyermekek és az őket körülvevő környezet tanulmányozását. Iskolai munkásságából kifolyólag tapasztalata főként ezzel a korosztállyal, illetve serdülőkkel és fiatal felnőttekkel van. Csoportos és egyéni foglalkozásokat is tart, melyek fő fókuszában a személyiségfejlesztés, önértékelés és az önismeret áll. Terápiás foglalkozásain változatos módon használja az általa ismert pedagógiai és pszichológiai eszközöket. Előnyben részesíti a rugalmas együttműködést annak érdekében, hogy a felnövekvő generáció tagjai szilárd értékrendszerrel és magabiztosan léphessenek a felnőtt létbe.
Dóra okleveles pszichológus. 2023-ban diplomázott az Eötvös Loránd Tudományegyetemen munka- és szervezet pszichológia specializáción. Az egyetemi évei alatt multinacionális szervezeteknél dolgozott különböző pozíciókban. Jelenleg toborzóként is dolgozik, ahol pszichológiai tudását alkalmazva segíti a megfelelő jelöltek kiválasztását. Korábban volt lehetősége internetes tudatosságról több napos képzést tartani középiskolás diákoknak a Netmentor Program keretében, ahol fontos információkkal ruházták fel a fiatalokat az internet veszélyeiről és a biztonságos használatról. 2022-ben intenzív trénerképzőt végzett a Dual Focus Consultingnál, ahol a tréningek elmélet és gyakorlati hátterét ismerte meg mélyebben. Az egyetemi évei alatt számos egyéb projektben vett részt. Szabadidejében szeret a szabadban lenni, sportolni és a családjával, barátaival időt tölteni. Hálás, hogy a Fiatal Tehetség Programon keresztül játékos módon, kötetlen légkörben segítheti a fiatalokat az önismeretben és a tudatosságban.
Réka pszichológiához vezető uta kanyargós és izgalmas volt. Gyermekkora óta mindig is tanárként, vagy gyerekekkel-emberekkel foglalkozó területen képzelte el magát. Spanyol - művészettörténet szak elvégzése után fogalmazódott meg benne, hogy „valami hiányzik” - a hivatását kereste. Már a pszichológia tanulmányai megkezdése előtt számos önkéntes munkát végzett gyermekek körében, mind belföldön, mind külföldön. Járt Szászvárosban, Böjte Csaba testvér árvaházában, volt Srí Lankán önkéntes egy buddhista kolostorban, mentor is egy gyermekotthonban élő kisfiú életében 3 éven keresztül. Jelenleg is tagja a KÖZÖS PONT Ökumenikus Ifjúsági Missziónak, ahol „lelki gondozóként”, egy fiatalos közösségben szolgálatot végez fesztiválokon. A diplomája megszerzését követően külföldön is tartózkodott (Portugáliában) az Erasmus+ programmal, egy CP-s intézményben dolgozott pszichológusként. Tanulmányai alatt autogén tréning relaxációs terapeuta címet szerezett, majd a gyermek-, serdülőkor- és várandósok relaxációs specializációt végezte el. Mindezeket a tapasztalatokat a gyermekekkel foglalkozó gyakorlati munkájában kamatoztatja.
Török Ágoston okleveles pszichológus, végzettségét az ELTE-n szerezte, Klinikai és egészségpszichológia szakirányon, majd a relaxációs terapeuta oklevelet szerzett. Közel négy éven át munkaerőpiaci szakértőként dolgozott egy nonprofit egyesületnél, ahol számos fejlesztő csoportot tartott álláskeresőknek. Szabadidejében 14 éve foglalkozik verseny Rubik kockázással, és övé az ország legnagyobb Youtube csatorna a témában. Ebből kifolyólag évek óta foglalkozik gyerekek és felnőttek oktatásával és fejlesztésével a verseny Rubik kockázás területén.
Dorka pszichológus és képzésben lévő családterapeuta. Tanulmányait a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Klinikai és egészségpszichológiai szakirányán végezte, majd a Magyar Családterápiás Egyesületnél folytatta, jelenleg is itt képezi magát és önismeretbe jár. Szívügye a kamaszokkal és fiatal felnőttekkel való munka, mert ebben az életkorban rendkívül sok változáson megy keresztül az ember személyisége, míg ki-ki a saját útja végén megtalálja önmagát. Ez a folyamat gyakran jár nehézségekkel (tudja, hiszen ő is még csak 27 éves), de hisz benne, hogy az út végén a kiegyensúlyozott, boldog élet vár. Nagyon sok pozitív élményt merít abból, ha ezen az úton végig vezetheti a fiatalokat.
Dolgozott már tanulási, magatartási, beilleszkedési nehézséggel rendelkező és sajátos nevelési igényű gyerekekkel és kamaszokkal, sportolókkal, de belekóstolt a személyiségfejlesztő, önismereti, csapatépítő tréningek vezetésébe is.
Szabadidejében nagyon szeret olvasni, szívesen bővíti a tudását mindennel kapcsolatban, ami felkelti az érdeklődését, élvezi a művészeteket és a gasztronómiát, illetve maga is aktívan sportol.
Noémi a Babeș-Bolyai Tudományegyetem pszichológia szakán diplomázott, jelenleg mesteri disszertációján dolgozik, kutatási területe a gyermekek érzelmi önkontrollja. Emellett árnyékpedagógusként, egy autista kisfiú iskolai mindennapjait teszi gördülékenyebbé. Saját bevallása szerint, akkor értette meg igazán a csapatmunka és közösségépítés, valamint a saját magunk fejlesztésének jelentőségét, amikor a középiskolai diáktanácsa elnökének választották. Ez a felismerés terelte őt a pszichológiai pályára, melyet gyerekek körében szeretne kamatoztatni, segíteni nekik felfedezni belső értékeiket, olyan stratégiákkal felvértezni őket, melyekkel kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élhetnek. Szabadidejében legszívesebben társasjátékozik, túrázik. Ugyanakkor egy jó kis bolhapiacozást soha nem tudna visszautasítani, még akkor sem, ha emiatt szombaton is reggel hétkor kell kelnie.
Nóra pszichológus, logopédus és párkapcsolati coach. Ezek mellett pedig nagyon sok időt és energiát fordít a hobbijának, ami az esküvők szervezése és koordinálása. Tanulmányait a kolozsvári BBT-en végezte. Jelenleg pszichodrámában képződik. Logopédusi munkája során segít különböző korú gyerekeknek beszédnehézségeik korrigálásában és tanulási nehézségeik felzárkóztatásában.Nnagyon örül annak, hogy e Program keretén belül tartalmas, hasznos, és az életben való boldoguláshoz szükséges információkat játékos formában át tud majd adni a gyerekek számára.
Fontos számára a humor, a jó kedv, a nevetés. Nagyon sokat olvas és szeret a természetben lenni, kirándulni.
Ervin okleveles pszichológus, coach, szakspecialista a tanácsadás és pszichológiai beavatkozás terén. Tanulmányait a kolozsvári “Babeș-Bolyai” Tudományegyetemen végezte. Fejlesztőkény egyaránt dolgozott már egyéni- és csoportos formában is. 2021 óta a Develent fejlesztői csoport tagja. Egyetemi évei alatt a Kommunikáció-, Közkapcsolatok- és Reklám alapképzést is elvégezte. Aktív, sokoldalú személyiség, modernkorú polihisztor. Szabadidejében tűzzsonglőr előadásokat és foglalkozásokat tart úgy gyerekeknek, mint felnőtteknek, zenét, verseket ír, egyéni vállalkozóként a pszichológiai területén kívál más területeken is aktív. Fő érdeklődési köre az intuíció, mélyen hisz abban, hogy a megfelelő eszközök elsajátítása révén minden egyén képes új, eddig még felfedezetlen “szupererőket” megnyitni saját magában, így gazdagabbá, értékesebbé és érdekesebbé téve a világot.
Sirbik Sándorné Tőrös Márta okleveles pszichológus, végzettségét a Babes-Bolyai Tudományegyetemen szerezte, pedagógiai pszichológiára specializálódott. Pályakezdőként egy civil szervezetnél kezdett el dolgozni foglalkozási rehabilitációs területen, fogyatékossággal élő fiatalokkal és megváltozott munkaképességű emberekkel. A terület szépsége és kihívásai 10 évig ide láncolták. Ez idő alatt a pszichológusi tevékenysége mellett komplex rehabilitációs mentori végzettséget szerzett, szakmai vezetője lett a támogatott foglalkoztatás alternatív munkaerőpiaci szolgáltatásnak Pécsett.
Caládalapításának, gyermekei születésének köszönhetően érdeklődése a gyermekek, a családi rendszer, az ott felmerülő problémák kezelésére irányult, ennek megfelelően képződött családterápiában, végzett szülő-csecsemő konzulensként és montessori pedagógusként. Szakmai életútjában is irányt váltott, pszichológus szaktanácsadóként elszegődött az Oktatási Hivatalhoz és a Slachta Margit Nemzeti Szociálpolitikai Intézethez. Ez utóbbi két szervezetben már szakemberekkel foglalkozott, tréningeket, esetmegbeszélőket, szupervíziós folyamatokat tartott. Jelenleg is tart tréningeket szakembereknek és gyermekeknek egyaránt.
Noémi, okleveles egészségpszichológus, képzésben lévő családterapeuta. 2017-ben diplomázott a Debreceni Egyetem Népegészségügyi Karán, ahol a kiemelt órszámban oktatták a klinikus szakképzéshez szükséges ismereteket. Elsőként szenvedélybetegekkel alacsony küszöbű ellátásában kezdett el csoportfoglalkozásokat tartani, majd a hátrányos helyzetű diákok és a velük foglalkozó pedagógusok részére az Oktatási Hivatal projektjén keresztül segítette a projektben résztvevőket csoportos és egyéni tanácsadás formában. Jelenleg több éve a gyermekvédelem területén dolgozik 11-20 éves korosztállyal, ahol egyéni foglalkozások és csoportfoglalkozások keretében a traumatizált gyermekek részére biztosít lehetőséget a készségek fejlesztésére, az életutuk feldolgozására, a kiegyensúlyozott élethez szükséges kompetenciák kialakítására, fejlesztésére. Emellett a szociális szférában tevékenykedő szakemberek részére tart szupervíziós csoportokat, érzékenyítő tréningeket.
Tímea tanácsadó szakpszichológus és pszichodráma asszisztens. Jelenleg középiskolában dolgozik iskolapszichológusként, és egyéni tanácsadó munkájában foglalkozik serdülők mellett felnőttekkel is. Hisz a tapasztalati tanulás erejében és abban, hogy amit egy csoport vagy egy tanácsadás biztonságos légkörében kipróbálunk, az könnyebben és hatékonyabban átültethető a mindennapi életbe. Ezért szívesen dolgozik az élménypedagógia és a dráma eszköztárával is, amikkel a bennünk rejlő erőforrások mellett megtalálhatjuk a következő lépést is céljaink felé. Tímea szereti a kihívásokat, szabadidejében pedig szívesen társasjátékozik, önkénteskedik vagy kirándul. A FIT Programban szeretné abban segíteni a fiatal tehetségeket, hogy a bennük rejlő lehetőségeket megtalálják és minél jobban kibontakoztassák a pszichológia és a tudatosság segítségével.
Ilona pszichológus, tréner, sémakonzultáns-jelölt. Pszichológusként 2023-ban diplomázott a Károli Gáspár Református Egyetemen. Trénerként és egyetemi óraadóként 2016 óta dolgozik egyetemistákkal, valamint felnőtt csoportokkal, elsősorban kommunikáció és szervezetfejlesztés területén. Pszichológusként 2023 óta foglalkozik egyéni tanácsadás mellett fiatalokkal csoportos tréningek keretében, valamint vezet gyász- és veszteségfeldolgozó csoportot. Szabadidejét szereti a Dunakanyarban tölteni, túrázni, sportolni. Munkája során élvezi a közösen megélt pillanatokat, és azt a sokféle szemléletmódot és gondolatot, amit megismerhet a csoportesemények során. A Fiatal Tehetség Programban örömmel kíséri a fiatalokat önmaguk és környezetük mélyebb megismerésében.