A Fiatal Tehetség Program rendhagyó kezdeményezéseként április 30-án az ország minden pontjáról érkező pedagógusok, pszichológusok, oktatáskutatók találkozhattak egymással egy nagyszabású konferencia keretében. A fórum lehetőséget kínált a módszertani tapasztalatcserére, illetve védnökeink, dr. Bagdy Emőke és dr. Kádár Annamária szemléletformáló előadását is nagy érdeklődés övezte. Beszámolónk képriporttal és videó-összeállítással.
-a Mathias Corvinus Collegium konferenciája
2016. április 30. szombat
Helyszín: Mathias Corvinus Collegium
Budapest, 1016, Somlói út 51.
A „Tehetséggondozás felsős fokon” konferencia hagyományteremtő kezdeményezés. Célunk egyrészt a felső tagozatos korosztály tehetséggondozási lehetőségeinek és módszereinek bemutatása, a formális és nonformális oktatási rendszerek tapasztalatainak megosztása, másrészt az asszertív-támogató pedagógusi attitűd alapvonásainak felvázolása. A konferencia szakmai találkozási pont, közösségi bázis kíván lenni, ahol a tehetséggondozás iránt érdeklődő pedagógusok számára fórumot biztosítunk a módszertani ötletek megosztására.
A Fiatal Tehetség Program rendhagyó kezdeményezéseként április 30-án az ország minden pontjáról érkező pedagógusok, pszichológusok, oktatáskutatók találkozhattak egymással egy nagyszabású konferencia keretében. A fórum lehetőséget kínált a módszertani tapasztalatcserére, illetve védnökeink, dr. Bagdy Emőke és dr. Kádár Annamária szemléletformáló előadását is nagy érdeklődés övezte.
110 pedagógus vett részt a FIT Program első pedagóguskonferenciáján, amelynek célja a képzés megismertetésén túl a szakmai-módszertani tapasztalatcsere volt. A délelőtt folyamán először Szalai Zoltán, az MCC ügyvezető igazgatója mutatta be intézményünket, küldetésünket, majd Constantinovits Milán számolt be a FIT Program tapasztalatairól és tehetségmodelljéről a nagyszámú érdeklődőnek.
Ezt követően a FIT Program védnökei, dr. Bagdy Emőke és dr. Kádár Annamária tartottak izgalmas és kifejezetten szemléletformáló hatású előadást a hazai tehetséggondozás, illetve a mesepszichológia témakörében. Bagdy Emőke a tehetséggondozás szülői-tanári hátterének kihívásaira fókuszált, míg Kádár Annamária a mesei fordulatok és a fejlődéslélektan állomásai között vont párhuzamot.
A délutáni blokkot dr. Szarka Emese nyitotta meg a videótréning módszerével, majd Joós Andrea tantermi gamifikációs jógyakorlatokat osztott meg. A program zárásaként Szabó Ildikó, az Élményműhely programcsoport alapítója ismertette a természettudományos oktatás lehetséges új útjait.
A visszajelzések alapján kifejezetten hasznosnak bizonyult az együtt töltő idő, így a jövőre újra megrendezzük konferenciánkat!
A rendezvényen készült képeink alább megtekinthetőek: